Inschrijven voor de nieuwsbrief | login
  • Belgie 
1064 restaurants online
FAQ
1. Hoe reserveer ik een tafel?
RestoBookings is een gratis dienst voor reserveren van restaurants online. Via onze site bent u ervan verzekerd dat uw tafel beschikbaar is. De reservatie gebeurt in 3 stappen:
Stap 1. Beschikbare uren: Om uw tafel online te reserveren, is het voldoende om de datum, het uur en het aantal personen te kiezen in de reservatiemodule op de detailpagina van het restaurant.
Stap 2. Invoer van uw gegevens: Een kort overzicht van uw reservatie wordt weergegeven. Vervolledig de velden (naam, voornaam, bedrijf, telefoon, email) om uw reservatie te registreren. Het veld “Commentaar” dient voor een apart verzoek (evenement, verjaardag, voorkeur voor een bepaalde tafel, binnen of buiten,...). Indien deze velden ingevuld zijn, klik op “Reserveren” om uw reservatie te bevestigen.
Stap 3. Bevestiging van uw reservatie: Uw reservatie wordt geregistreerd en het restaurant op de hoogte gesteld van uw komst. U ontvangt onmiddellijk een bevestiging via email met een reservatienummer en een link om uw reservatie te annuleren indien dit nodig moest zijn. Het is niet nodig deze bevestigingsmail af te drukken, het volstaat om enkel uw naam te vermelden bij aankomst in het restaurant en dat u via RestoBookings gereserveerd heeft.
2. Is mijn reservatie definitief?
Elke reservatie die u maakt via RestoBookings is definitief en bindend. Van zodra u een reservatie gemaakt heeft, ontvangt u onmiddellijk een bevestigingsmail
3. Ik heb de bevestiging online gekregen via de reservatiemodule, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn reservatie nog steeds geregistreerd?
Het emailverkeer via internet is nooit 100% betrouwbaar, waardoor het kan voorkomen dat u de mail die door ons verstuurd werd, niet ontvangen heeft. Dit staat uiteraard los van de betrouwbaarheid van ons systeem. Gelieve ons te contacteren op het nummer +32 (0)2 702 10 77 (tijdens de kantooruren) of via mail (contact@restobookings.{app.country}) indien u problemen ondervindt met het ontvangen van de bevestigingsmail.
4. Hoe kan ik mijn reservatie annuleren?
Via de rubriek “Mijn reservatie” kan u uw reservatie annuleren. Vul uw email adres en reservatienummer in en druk op “Annuleer”. U zal onmiddellijk een annulatiebevestiging ontvangen via email. Dit is het bewijs dat u uw reservatie geannuleerd heeft.
U kunt uw reservatie ook steeds annuleren via de link in de bevestigingsmail van de reservatie.
5. Ik heb mijn reservatie reeds telefonisch geannuleerd bij het restaurant zelf. Is dit voldoende?
Ja. Wij raden u echter aan om te annuleren via RestoBookings, vermits het eenvoudig, snel en gratis is.
6. Hoe kan ik mijn reservatie wijzigen?
Indien u uw reservatie wil wijzigen, moet u eerst de oude reservatie annuleren via de rubriek “Mijn reservatie”. Daarna kan u een nieuwe reservatie maken.
7. Is uw dienst betalend?
RestoBookings is een online dienst die volledig gratis tot uwer beschikking gesteld wordt om uw reservaties te vergemakkelijken.
8. Waar vind ik de contactgegevens van het restaurant?
U vindt het adres op de detailpagina van het restaurant. De bevestigingsmail van uw reservatie bevat het telefoonnummer van het restaurant.
9. Ik wil mijn reservatie die ik gemaakt heb niet vergeten?
Wanneer u een reservatie gemaakt heeft, kunt u deze toevoegen aan uw Outlook agenda door te klikken op de link “Voeg deze reservatie toe aan mijn Outlook agenda”. Bovendien ontvangt u van ons de dag voor uw reservatie een email met het onderwerp “Herinnering reservatie” waarin alle informatie nogmaals vermeld wordt.
10. Hoe schrijf ik een commentaar over een bepaald restaurant?
U kan enkel een commentaar schrijven over een restaurant indien u gereserveerd heeft via RestoBookings, zo sluiten we alle fictieve kritieken tegen een restaurant uit. De dag na uw reservatie zal u een email ontvangen met het onderwerp “Uw mening interesseert ons!”. Deze mail verwijst u door naar de detailpagina van het restaurant waar u punten (/10) toekent voor kwaliteit, service, sfeer en keuken. In het veld “Uw beoordeling” kan u uw mening delen. U zal tekenen met uw voornaam, leeftijd en stad.
Indien u foto’s heeft genomen in verband met het restaurant, namelijk het interieur of de gerechten, kan u deze steeds toevoegen. Eenmaal verzonden, zal uw mening gepubliceerd worden binnen de vijf dagen.
Waarschuwing: het is belangrijk om enkele regels in acht te nemen indien u uw commentaar gepubliceerd wil zien: gelieve niet met afkortingen of hoofdletters te schrijven, geen uitroeptekens te gebruiken en uw schrijfwijze te verzorgen. Probeer zo objectief mogelijk te blijven, uw mening te nuanceren en te rechtvaardigen, en vriendelijk, sympathiek en constructief te zijn
11. Waar kan ik de commentaren over restaurants terugvinden?
Op elke detailpagina van een restaurant kan u de meningen van anderen bekijken via het tabblad “Commentaren”.
12. Waarom is mijn commentaar over het restaurant niet op RestoBookings gepubliceerd?
De commentaren zijn gebonden aan goedkeuring. RestoBookings behoudt zich het recht ze niet te publiceren als deze afwijken van de filosofie van de website.
Voorbeelden :
- ontbrekende informatie
- slechte commentaar zonder rechtvaardiging
- een onbruikbare tekst
- racistische teksten
13. Wat is het doel van deze peiling naar de tevredenheid?
Indrukken en goede adresjes uitwisselen tussen de verschillende surfers.
14. Ik heb deze tevredenheidsmail ontvangen in een andere taal dan de mijne?
U ontvangt deze mail in de taal waarin u uw reservatie gemaakt hebt. Indien u de taal wil veranderen, kunt u gebruik maken van de links (NL-FR-ENG) bovenaan de pagina.
15. Waarom heb ik de tevredenheidsmail of de bevestigingsmail niet ontvangen? Hiervoor zijn verschillende oorzaken:
- U heeft geen reservatie online gemaakt via RestoBookings
- Uw emailadres is verkeerd ingevoerd tijdens uw reservatie
- Uw mailbox is vol

Indien u de tevredenheidsmail niet ontvangen heeft, aarzel niet het RestoBookings team te contacteren. Wij verzenden u met alle plezier deze mail nog een keer. Indien u geen bevestigingsmail ontvangen heeft, verwijzen wij u graag terug naar vraag 3.

16. Bestaat er een uiterste datum om mijn commentaar te geven?
Nee
17. Wordt het restaurant op de hoogte gesteld wanneer ik een commentaar geef en kan het mij antwoorden?

Uw commentaar wordt onmiddellijk verstuurd naar RestoBookings. De restaurateur wordt niet op de hoogte gehouden van commentaren die gepubliceerd worden, hij kan ze enkel online lezen.

18. Ik wil de tevredenheidsmail niet meer ontvangen?

Gelieve in de mail zelf te klikken op de link “Indien u deze email niet meer wilt ontvangen, klik hier.” U zal onmiddellijk uit deze lijst uitgeschreven worden.

19. Ik ben een restaurateur en zou graag wat meer informatie willen over RestoBookings?

Om meer te weten te komen over RestoBookings, nodigen wij u uit om de rubrieken “Restaurateurs” en “Partners” te lezen. Indien u geïnteresseerd bent en nog meer informatie wil, aarzel dan niet om het RestoBookings team te contacteren. Onze vertegenwoordigers geven u met alle plezier een woordje meer uitleg over ons product.

20. Waar kan ik terecht met klachten over een bepaald restaurant?

Indien u een klacht heeft of een suggestie met betrekking tot een bepaald restaurant, contacteer het RestoBookings team. Vermeld de naam van het restaurant, de datum van uw bezoek en, indien mogelijk, uw reservatienummer. Alle klachten worden gedetailleerd onderzocht, op objectieve wijze.

21. Hoe kan ik tips of suggesties met betrekking tot de website doorgeven?

Stuur ons uw suggesties/opmerkingen hier door. Al uw suggesties zullen gedetailleerd onderzocht worden.